sejauh ku melangkah

semakin jauh ku melangkah..semakin banyak cabaran mendatang

Kembali

Assalamualaikum wrt,

Setelah sekian lama blog ini sunyi, aku kembali mencari sesuatu untuk diterbitkan. Maklum sajalah, minggu - minggu yang berlalu terlalu sibuk dengan assignment dan ujian - ujian bulanan. Hanya tinggal 3 minggu untuk peperiksaan akhir semester kedua ni. Tak terasa perjalanan tahun yang sangat cepat berlalu dan aku akan pulang bercuti lagi tahun ni.

Dalam 2,3 minggu banyak jugak yang berlaku. Perjalanan ke Riyadh masa cuti seminggu yang lalu dan jugak lawatan bermakna ke Madinah Media Museum yang sarat dengan cerita - cerita sejarah Madinah Munawwarah. Pertama kalinya aku mendapat bayangan yang sebenar kedudukan dan kehidupan Bandar Madinah sejak dari zaman Rasulullah saw dan jugak ketika zaman pemerintahan Khalifah Uthmaniah.

Kat mana sebenarnya Madinah Media Museum ni? Dekat sangat dengan Haram ( Masjid Nabawi ), tapi kita tak pernah nak singgah sebab tiada langsung promosi atau iklan - iklan yang mengajak orang ramai untuk mengunjunginya. Bahkan sangat - sangat bermanfaat kalau dapat dibawa jemaah haji atau umrah untuk mendengar taklimat dan penerangan tentang sejarah Kota Indah Madinah Munawwarah.

Yang ni hanya ahlinya sahaja yang tahu..Manchester United menang lagi trophy EPL..buat kali ke 3 berturut - turut dalam masa tiga tahun. Memang best la MU..

0 ulasan: